• Hem
  • Kortbetalning i Mitt Tele2

Kortbetalning i Mitt Tele2

Betala dina fakturor snabbt, enkelt och säkert med kontokort i Mitt Tele2. Logga in för att se dina fakturor, kolla vilka som är obetalda och betala dem direkt med ditt Mastercard- eller VISA-kort. Här har vi samlat några vanliga frågor och svar om kortbetalningar i Mitt Tele2.

Var hittar jag betalningsfunktionen?

För att kunna betala dina fakturor med kort måste du ha lagt till ditt abonnemang i Mitt Tele2 och vara inloggad. I menyalternativet ”Fakturor” kan du se dina fakturor och välja att betala obetalda fakturor direkt med ditt kontokort.

Hur sparar jag eller tar bort kontokort i Mitt Tele2?

För att spara tid i kommande betalningar kan du spara kortuppgifterna för upp till två olika betalkort. Under ”Sparade kontokort” kan du spara ett nytt kort, ta bort ett gammalt eller namnge dina kort för att hålla ordning på dem.

Betalas mina fakturor automatiskt om jag sparar ett kort?

Nej, funktionen för att spara kontokort är bara till för att förenkla dina framtida betalningar. Inga betalningar genomförs om du inte aktivt väljer att betala med ett sparat kort.

Påverkas min nuvarande betalningsmetod?

Nej, du väljer som vanligt själv hur du vill betala. Som ny kund får du en vanlig pappersfaktura, och du kan precis som tidigare välja att betala med autogiro eller e-faktura. Om du redan har autogiro eller e-faktura har vi för säkerhets skull avaktiverat kortbetalningar för dig (för att du inte ska riskera att betala fakturan två gånger).

Får jag ändå pappersfaktura om jag betalar med kort?

Ja, om du brukar få en pappersfaktura. Kortbetalning är ett betalningsalternativ men ersätter inte det sätt vi skickar din faktura till dig idag.

Jag får ett felmeddelande när jag betalar, vad gör jag nu?

Kontakta din bank eller annan kortutgivare om du får ett felmeddelande under själva betalningsprocessen. Betalningarna hanteras av en säker tredje part (DIBS) och Tele2 har inte möjlighet att påverka eller visa varför en betalning eventuellt inte går igenom.   

Får jag någon bekräftelse på betalningen?

Ja, så snart du betalat kan du se i Mitt Tele2 att betalningen är genomförd. Det syns även i din fakturahistorik. 

Är det säkert?

Självklart tar vi säkerheten på största allvar. Vi använder säkra betalningar via DIBS och dina uppgifter hanteras i enlighet med GDPR. Läs mer i våra allmänna villkor och i vår Integritetspolicy.