• Hem
  • Avsluta abonnemang

Avsluta abonnemang

Du kan när som helst välja att avsluta ditt abonnemang hos oss genom att kontakta kundservice. Här får du också koll på skillnaden mellan bindningstid och uppsägningstid.

Vad är bindningstid och uppsägningstid?

Våra abonnemang har inga bindningstider och du kan säga upp det när du vill. Men när du väljer att avsluta ett abonnemang så har du en månads uppsägningstid, dvs du är betalningsskyldig i ytterligare 30 dagar räknat från dagen du avslutar abonnemanget. 

Bindningstid

Under 2014 tog vi bort alla bindningstider på våra abonnemang för både nya och befintliga kunder. Det innebär att oavsett när du blev kund hos oss så har du ingen bindningstid kvar på abonnemanget.

Notera dock att du alltid har en månads uppsägningstid från det datum som du vill avsluta ditt abonnemang. 

Uppsägningstid

Oavsett vilket Tele2-abonnemang du har eller när du tecknade det så har du en månads uppsägningstid. 

Delbetalning av hårdvara

Om du har köpt en hårdvara från oss, t.ex. köpte mobiltelefon eller surfplatta, fick du ett val att betala hela beloppet för hårdvaran på en gång, eller delbetala på 6, 12 eller 24 månader. Om du säger upp ditt abonnemang så kan du fortfarande ha en delbetalning på hårdvara kvar. 

Du har då två alternativ:

  1. Slutbetala det belopp som återstår på hårdvaran, eller
  2. Låta delbetalningen vara kvar och även i fortsättningen få en faktura varje månad.

Du kan när som helst be om en slutfaktura på delbetalning av hårdvaran oavsett om du avslutar ditt abonnemang eller inte. Kontakta vår kundservice på telefon 0772-252525 så hjälper vi dig med det. 

Avsluta abonnemang

För att avsluta ett abonnemang behöver du kontakta kundservice på telefonnummer 0772-252525. Öppettider måndag - fredag kl. 08.00-19.00. Lördag, söndag och helgdag 09.00-15.00.